Jakie cechy charakterystyczne powinien posiadać specjalista SEO?
Decyzja o zatrudnieniu specjalisty SEO jest łatwą częścią, szczególnie gdy twoja strona nie przynosi pożądanego poziomu ruchu lub rośnie wykładniczo z czasem. Stagnacja zdarza się najlepszemu z nas, ale zwykle ma miejsce, gdy firma nie jest wystarczająco postępowa w dostosowywaniu się do zmian algorytmów wyszukiwania i ewolucji trendów. Szczerze mówiąc, nadążanie za duchem czasu to DUŻA robota! Dlatego znalezienie dedykowanego specjalisty SEO może być największym atutem Twojego zespołu marketingu cyfrowego.
Doświadczenie.
Każdy może założyć „agencję SEO” z dnia na dzień i nazywać siebie ekspertem w tej dziedzinie SEO. Niestety to nie znaczy, że samozwańczy specjaliści SEO wiedzą, co robią. Istnieją setki drobiazgów, które wchodzą w szerszy obraz robienia zleceń pod SEO i potrzeba wielu lat doświadczenia, aby skutecznie przetestować, co działa, a co nie jest naprawdę dobre. Niestety ludzie, którzy są nowi w SEO, mogą wypróbować te same taktyki na każdej stronie, aż jedna z nich odniesie niewielki sukces, podczas gdy najbardziej doświadczeni eksperci SEO rozumieją, że każda indywidualna firma wymaga innego zestawu taktyk pozycjonowania i wie, gdzie kierować jak największą ilość zasobów w celu uzyskania maksymalnego efektu.
Udokumentowane osiągnięcia.
Nie bój się prosić o referencje i studia chętnych specjalistów do współpracy, aby wyeliminować najsłabsze ogniwa z paczki kandydatów. Chcesz zobaczyć namacalne wyniki i ulepszenia wynikające z interakcji z firmą SEO, które uzasadniają koszty. Firmy mogą łatwo zaprezentować się w profesjonalny sposób i dobrze rozumieć SEO. Jednak inną sprawą jest to, aby mieć historię zadowolonych klientów. Referencje są dobre, ale referencje, które chcą z tobą porozmawiać i poręczyć za trafność eksperta SEO, są lepsze. Poproś o trzech obecnych klientów, z którymi możesz się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji, a upewnisz się, co do tego z kim masz do czynienia.
Specjalista SEO to prawdziwy ekspert konstruowania treści.
Nowoczesne SEO wykracza daleko poza prace inżynierii komputerowej, takie jak budowanie linków i majsterkowanie w stronach internetowych, aby zdobyć ranking. Wyrażenie „Treść jest królem” nadal panuje nadrzędnie, ponieważ pomaga firmom osiągać większe cele, niż zwykłe ciągnięcie użytkowników internetowych w masowych tłumach. Jakie korzyści mają pary oczu na twojej witrynie, jeśli są całkowicie niezainteresowane tym, co masz do zaoferowania i opuszczają witrynę kilka sekund później, bez znaczącej interakcji? Najlepsi specjaliści SEO mogą pisać angażujące i przyjazne treści (lub mają niezawodny dostęp do paczki wygłodniałych pisarzy do ich dyspozycji). Ludzie zalewają wyszukiwarki nie po odwiedziny na stronie internetowej, ale po odpowiedź. Odpowiedź, którą SEO musi znać. Czyli jak skutecznie promować i dostarczać! SEO dotyczy zarówno marketingu, mediów społecznościowych, treści i psychologii, jak i indeksowania, linkowania i reklam typu pay-per-click. Im więcej Twój konsultant SEO rozumie, tym lepiej. Różne czynniki, które wchodzą w grę i zachowanie różnorodności, zapewni lepszą pozycję twojej witryn pod względem konwersji, a nie tylko ruchu nic nieznaczących odwiedzin i kliknięć.
Strategiczne myślenie.
Specjalista od SEO według wielu ludzi to tylko część cyfrowego marketingu. Kuszeniem może być myślenie: „Cóż, jeśli ktoś może zrobić wszystko, to nie musi robić nic szczególnie dobrego!” Nie jest to jednak po prostu prawda w tej branży. Potrzebujesz kogoś, kto albo ma rozległą wiedzę na temat marketingu cyfrowego jako całości, albo kogoś, kto zgromadził zespół specjalistów we wszystkich aspektach marketingu cyfrowego, w tym treści, mediów społecznościowych i płatnych reklam. Myśliciel strategiczny może spojrzeć na cele Twojej firmy w zakresie ruchu, sprzedaży, reputacji marki, rynku docelowego, rozwoju produktu, konkurencyjnego i rozwoju, aby przełożyć wszystkie aspekty na serię ruchów, które zapewnią Ci miejsce, w którym musisz być, począwszy od dostarczania perspektywy z wyszukiwarek na twoich stronach internetowych.