Czy prowadzenie strony na facebooku może przynieść jakiekolwiek korzyści dla firmy? Czy każda marka, każde przedsiębiorstwo powinno zaznaczyć tam swoją obecność? Czy social media powinno się postrzegać jako miejsce do tworzenia wizerunku i zwiększania świadomości o ofercie czy może jako kanał sprzedaży? Każdy, kto już długo siedzi w branży odpowie tajemniczo „zależy”!

Od dłuższego czasu można zauważyć, że wiele firm przekonuje się do social media i coraz chętniej tworzy tam swoje profile. Jedni robią to rewelacyjnie, inni powinni poprosić o pomoc specjalistów od kryzysów, jednakże wszyscy zauważyli, jaki potencjał niesie za sobą obecność chociażby na Facebooku. Tworzenie własnego FanPage’a to coś więcej jak wizytówka, to możliwość prowadzenia dialogu z klientami i uzyskania od nich wielu przydatnych informacji, za które w normalnych warunkach, trzeba byłoby słono zapłacić. Zobacz, jakie są korzyści z prowadzenia firmowego FanPage na Facebooku!

Kontakt marka – klient

Najważniejszą korzyścią, jaką każdy dostrzega to możliwość prowadzenia bezpośrednich dialogów z Fanami, którzy po części są (lub będą) naszymi klientami. Pomaga to w uzyskiwaniu feedbacku odnoście produktów, oferty i ewentualnego doskonalenia ich na późniejszym etapie. Wbrew pozorom, proste odpowiedzi pod postami mogą być zaskakująco przydatne nawet przy tworzeniu późniejszych kampanii, a także wprowadzaniu promocji czy tworzeniu planu sprzedażowego. I to wszystko w zasadzie za darmo!

Kanał sprzedaży dla wielu marek

Facebook to nie tylko tworzenie wizerunku, możliwość porozmawiania z klientem czy zebrania informacji o konkurencji, ale to także kolejny kanał sprzedaży, który można wykorzystać w swojej firmie. FanPage od pewnego czasu posiada możliwość tworzenia sklepu internetowego, a nawet jeżeli nie chcemy iść aż tak daleko – możemy podlinkować nasze oferty, a nieco wygodniejsze osoby – zachęcają poprzez zamawianie w wiadomościach prywatnych. Wbrew pozorom, takie opcje generują zdecydowanie większe zyski ze sprzedaży (przy niskich nakładach finansowych, bo niekiedy mogą wynosić całe 0 złotych) od umieszczania ofert na portalach z ogłoszeniami. Ludzie mają większe zaufanie i nasz produkt ma zdecydowanie większe grono osób, które zauważyły daną ofertę!

Tworzenie relacji, która zaprocentuje

Nawet, jeżeli FanPage nie ma celu sprzedażowego, a po prostu firma chce być tam obecna, tworzy pewną więź z klientem. Codziennie jest obecna w jego życiu, publikując różnorodną treść – niekiedy informacja o zmieniającej się ofercie, ciekawostka, coś z życia firmy. A Fani to czytają, interesują się, klikają różne emotikonki pod postami, a nawet komentują. Tworzy się wirtualna więź, która po pewnym czasie może zaprocentować. Często tego typu komunikację stosują marki samochodowe – pokazują styl życia z ich autem, który skutecznie przekonuje do zakupu. A gdy już ten Fan będzie stać przed zakupem nowego pojazdu, pierwsze o czym pomyśli to obrazy, którymi „karmiła” go marka przez ostatnie miesiące – i to skutecznie.

Źródło: https://mediaclick.pl/