Zakupy online stały się dla wielu z nas codziennością. Szersza możliwość wyboru, wygoda, dowolne godziny składania zamówień, a często także znaczna oszczędność czasu powoduje, że internetowe sklepy notują coraz większe znaczenie na rynku. Wiele osób mimo wszystko obawia się tego rodzaju zakupów – wątpliwości ma wobec bezpieczeństwa transakcji, często także odstrasza koszt przesyłki oraz jej szybkość. Na wszystko jednak istnieją sprawne sposoby! Sprawdź jak sprytnie robić zakupy w Internecie, aby nie dać się oszukać, a zyskać jak najwięcej!

Wiarygodność sprzedawcy przede wszystkim!

Sklep internetowy to miejsce, w którym stosunkowo prosto oszukać klientów. Podejrzane, często zagraniczne, witryny kuszą często znanymi produktami w wyjątkowo niskich cenach. Warto jednak chłodnym okiem oceniać owe zaskakujące promocje i przy zakupie kierować się głównie wiarygodnością sprzedawcy. Chodzi więc o sklepy, które mają nieposzlakowaną opinię, a także takie, które znamy z ich stacjonarnych wersji. Nadmiernie ryzykownie może spowodować, że towaru, za który zapłaciliśmy nigdy nie będzie dane nam oglądać.

Kupowanie na zapas – hit czy kit?

Bardzo wiele osób sceptycznie ocenia wizje kupowania czegokolwiek na zapas. Uważa, że promocje te zachęcają do wydawania pieniędzy, które zazwyczaj zostałyby na naszych kontach bankowych. Nie jest to jednak do końca prawda. Kupowanie na zapas jest opłacalne, jeżeli w promocyjnych cenach znajdują się towary, które i tak cyklicznie kupujemy. Mowa chociażby o soczewkach kontaktowych, ulubionych kosmetykach, maszynkach do golenia czy kawie. Towary te cechują się długą datą przydatności – nieotwarte mogą na półce leżeć przez znaczny okres czasu. Kupienie ich w niższej cenie będzie więc długoterminowo ulgą dla naszego portfela.

Koszty wysyłki – za wysokie?

Zdecydowana większość sklepów internetowych korzysta obecnie z profesjonalnych firm kurierskich, z którymi na stałe umowy. Niestety za usługi szybkiego i komfortowego dostarczenia produktu do domu trzeba płacić… Na szczęście sporo sklepów internetowych oferuje darmową wysyłkę po przekroczeniu określonej kwoty. Warto więc robić zakupy internetowe rzadziej, ale kupować jednocześnie więcej produktów. W takim przypadku uzyskamy bowiem znaczącą korzyść w postaci braku konieczności płacenia za dostawę. Często może być to istotna oszczędność – przecież nawet 10 czy 20 zł nie spada z nieba, prawda?

Zwroty – w Internecie zawsze!

Przepisy o prawach konsumenta w naszym kraju stanowią, że kupujący zawsze prawo do odstąpienia od umowy ze sprzedawcą w przeciągu 14 dni, jeżeli sprzedaż odbywa się za odległość – a więc m.in. drogą internetową. W sklepach stacjonarnych przyjmowanie zwrotów jest popularną praktyką, ale nie jest prawnie nakazane. W Internecie natomiast zawsze można produkt odesłać, niezależnie od powodu. Może to być niezgodność towaru z opisem producenta, ale także zwyczajna zmiana zdania. Kupowanie w Internecie jest więc stosunkowo bezpieczne pod tym względem, że zawsze można się z niego po prostu wycofać. Sprzedawcy prowadzący swoją działalność na odległość nie mają możliwości wyłączenia opcji zwrotów – jeżeli zamieszczają coś takiego w swoich regulaminach, są one nielegalne. Oczywiście jednak należy pamiętać, że zwracać produkt należy w stanie niepogorszonym w stosunku do tego, w jaki się go otrzymało.

Write A Comment